Treceți la conținutul principal

GÂNDURI DE EUROPARLAMENTAR, LA CUMPĂNĂ NAȚIONALĂ... MARIA GRAPINI: „AM DEPĂȘIT AL DOISPREZECELEA CEAS, ASTFEL CĂ NU NE RĂMÂNE DECÂT SĂ NE TREZIM ȘI SĂ FIM UNIȚI!”



Urmărind, cu maximă atenție, drumul accidentat pe care pășește țara mea – se prind știrile și la Bruxelles, și la Strasbourg! – constat, cu durere, că suntem pe punctul de-a ne pierde definitiv calea! Nu sunt vorbe-n vânt, nu e melodramă. România a scăpat volanul din mână și e pe cale să se sinucidă politic.
Am fost și sunt de partea țării mele, de partea românilor, am luptat și lupt pentru drepturile noastre, pentru decizii europene corecte, pentru tratament egal și nediscriminare, geografică în primul rând! Am intervenit în Parlamentul European, obsesiv pentru unii colegi de-ai mei, pe temele care dor, pe subiectele care dau primele pagini ale ziarelor: drepturi egale de muncă pentru români, garanții certe pentru semenii noștri din Marea Britanie, egalitate de șanse pentru IMM-uri, transportatori, femei, persoane aflate în dificultate sau în sărăcie, acces în Spațiul Schengen, ridicarea rușinosului și injustului MCV!
Am avut și am în permanență discuții cu europarlamentarii, cu comisarii europeni, cu reprezentanții CE și ai Consiliului, cu toți cei care ar putea deveni aliații României, odată ce au înțeles CINE suntem și CE putem, n-am ratat nicio oportunitate de-a-mi lăuda țara, de-a-mi prezenta semenii în cea mai bună lumină, pentru că realitatea aceasta este: nu suntem cu nimic mai prejos decât celelalte democrații europene! Ca popor!
Nu avem, însă, voie să fim mai multe (mulți) Macovei sau Mureșani, nu așa se face lobby pentru țara ta, atacând-o, jignind-o, murdărind-o! Indiferent de opinii, doctrine sau interese (din păcate), România se apără, la comun! Ca o echipă! Acum, însă, România riscă sinuciderea. Zi de zi. Sub ochii noștri și, din păcate, și ai Europei.
Tensiunile politice la care asistăm, bătăliile, pe viață și pe moarte, de după cortină, cele care trec scena, toate compun o imagine nefericită a unei țări ce poate fi fericită. Cu „ajutor” extern - odinioară discret, acum strident! – România este, consider, în cel mai mare impas al existenței sale.
Cum să ne concentrăm asupra Centenarului, când ne vânăm între noi, cum să milităm pentru găzduirea Agenției Europene a Medicamentului, când ne otrăvim zilnic, cum să batem cu pumnul în masă că merităm Schengen, când ne rupem intern, politic, secundă de secundă, cum să...ne apărăm în fața lumii, când ne luptăm acerb, fără milă, fără logică, fără conștientizarea perspectivelor? Ce țară e aceea care-și amenință stabilitatea politică, din trei în șase luni? Cine stă de vorbă cu o țară care schimbă guverne, miniștri, macaze...după cum dictează orgolii, dosare sau ambasade?
Vreau să-mi apăr țara, în continuare. Asta o să și fac. Oglinda României este, însă, zilele acestea, fisurată. Se poate crăpa în orice minut. Lăsăm să se întâmple asta?
Consider că am depășit al doisprezecelea ceas, astfel că nu ne rămâne decât să ne trezim și să fim uniți! Pentru România! Fac apel către politicienii din prima linie să se trezească la realitate și să înțeleagă că lupta lor acerbă pune într-un pericol iminent drepturile românilor! Ar fi de neiertat!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Georgiana Pasqali Vâju: Andrada m-a surprins prin profunzimea ideilor

- Georgiana Pasqali VÂJU -

Am avut onoarea și plăcera să particip la lansarea cărților ei, de unde am plecat cu noi achiziții, firește. Am ajuns acasă și curiozitatea m-a împins la citit. Am constatat, așadar, că autoarea mea ( zic a mea, pentru că suntem amândouă brăilence) are un stil curat, frumos și unic. Pe mine m-a încântat, recunosc. Dincolo de aspectele editării și de câteva scăpărări de tastatură, inerente oricărei cărți, zic eu, lectura este una incitantă și savuroasă.
Aflată la început de drum și la o vârstă destul de fragedă, Andrada m-a surprins prin profunzimea ideilor și prin duritatea cu care (uneori) si-a împodobit personajele.
Recunosc că până acum nu prea m-au atras cărțile cu subiecte polițiste, dar Andrada mi-a deschis apetitul pentru acest gen literar. Mie mi-a plăcut cărticica asta, așa că v-o recomand cu mare drag și vouă. Este ideală pentru o lectură de plăcere, la sfârșit de săptămână.
Draga mea, mult succes! Meriți!

Lansarea volumului Necropsie lirică, la București, dupa Gaudeamus

- Petre CRĂCIUN -

Înainte de plecarea la Chișinău, lucrăm la cartea de versuri a poetului și jurnalistului brăilean (prin adopție) Virgil Andronescu, pe care o vom lansa in București, după Gaudemus: ”Necropsie lirică”. Un volum ilustrat - excelent - de Bianca Pîrlog, Marea Britanie.

Patru brăileni și toți patru premiați

La Festivalul Internațional de Creație Vrancea literară 2017 s-a dat publicității lista câștigătorilor, printre premiați se regăsesc și numele a patru scriitori brăileni.


La secțiunea proză Premiul al II-lea a fost acordat romancierei Doina Popescu-Brăila pentru romanul Terente- zodia zmeilor, în cadrul secțiunii de critică literară Premiul I a revenit scriitorei Lucia Pătraşcu pentru carte de cronică și recenzii literare Întâlnire cu o carte, un alt Premiu I a fost adjudecat de către scriitorul și jurnalistul Virgil Matei, în cadrul secțiunii memorialistică, pentru lucrarea Acasă, la Mărtinești, iar Premiul Special al juriului acordat pentru secțiunea tabletă a revenit poetului, jurnalistului și editorului Mihai Vintilă- director al revistei manifest Litera13, pentru volumul România văzută dintr-un colț de Bărăgan.

Festivitatea de decernare a Premiilor se va desfășura la Casa de Cultura M. Eminescu-Panciu, la data de 28 octombrie a.c. începând cu ora 10. Felicitări căștigătorilor br…

Colindă

- Lucia PĂTRAȘCU -

Sub coada ochiului o floare
adună-n ea tot universul,
o veşnicie călătoare
ce-ar vrea sa ducă-n lume versul

îmbobocit abia sub pleoapă,
trezit cu roua-n dimineaţă
şi potrivind în el să-ncapă
lumină pentru altă viaţă.

La coada ochiului o frunză
adună-n ea tot orizontul
şi ocroteşte roua plânsă
îngălbenind pe lângă rondul

atâtor flori albite-n tâmplă.
Nu-s ghiocei ce-au înflorit...
E marea, nesfârşită poate,
colindă pentru asfinţit.

Cea mai frumoasă lansare de carte - în ședința cenaclului literar Panait Istrati

- Virgil ANDRONESCU -

Vineri, 27 octombrie 2017, s-a desfășurat- începând cu ora 17.00 ședința cenaclului Panait Istrati. Ca în fiecare ultimă vinere a fiecărei luni din an, gazda cenaclului a fost Biblioteca Județeană Panait Istrati din Brăila.
S-au schimbat informații și s-au distribuit reviste literare, ca de fiecare dată. La dezbaterile cenaclului sunt invitați iubitori de literatură alături de membrii acestuia. În cadrul ședinței de vineri s-au lansat volumele Muguri de bonsai, de Tudorița Tarniță, carte publicată la Editura InfoEST, 2017, prezentatorul cărții a fost aforistul Zeno Halupa; cartea Dirijorul de cuvinte, scrisă de poetul Mihai Vintilă - director al revistei manifest Litera13, publicată la aceeași editură, în 2017, a fost prezentată de autorul și editorul acesteia.


Întâlnirea a avut loc de această dată în Ludoteca bibliotecii și nu în sala Fănuș Neagu, ca de obicei. A fost o ședință, după cum se vede în imagini, ieșită din tipare, desfășurată într-un decor…